Monday, July 4, 2011

3 råd for et lykkelig samliv


Er det så vanskelig å få til et godt samliv? Det kan være enkelt om man følger 3 enkle råd. Jeg var i et fantastisk bryllup til en venninne i helgen, og faren til bruden påsto i sin tale til brudeparet at han hadde svaret på hemligheten bak et godt og varig parforhold. Selv feiret han og hans kone 40 års bryllupsdag samme dagen, så han burde kanskje vite hva han snakker om, her har jeg ihvertfall gjengitt hans oppskrift:

1.Ta på hverandre
Gi hverandre nærhet i hverdagen. En klem og litt berøring, eller et lite kyss. Litt nærhet hver dag gir næring til forholdet. 

2.Gi komplimenter
Si fine ting til din partner, da viser du at du setter pris på han/henne og partneren din vil føle seg vel og verdsatt.
Menn liker indirekte komplimenter om seg og sitt, kvinner foretrekker en mer direkte variant, hevder John Gray, forfatter av boken "Why Mars and Venus collide" (Hvorfor ting skjærer seg mellom menn og kvinner).  

3. Snakk om indre tanker
De fleste ekteskap og parforhold går i stykker på grunn av dårlig kommunikasjon. Om man forteller om indre tanker, følelser og bekymringer kan fremtidige konflikter være løst før de oppstår. Og man vil også forstå sin partner på en bedre måte.

Jeg vil ihvertfall ta med meg disse rådene og etterleve de så godt jeg kan. Det finnes sikkert mange ulike råd for et godt samliv, men disse rådene har tydeligvis fungert bra på brudenes foreldre.

Jeg ønsker brudeparet og alle andre par et lykkelig og godt samliv!

Newly Wedded Kaja + Eirik

Beautiful bride in beautiful surroundings

1 comment:

Anonymous said...

Hei :-)

Fint at du deler gode samlivstips!
Jeg ville bare tipse deg om vår romantiske adventskalender for voksne - se http://www.husbands-and-wives.com/display.aspx?menuid=-990&prodid=21 - også et godt samlivstips :-)

Vennlig hilsen Tone

Related Posts with Thumbnails